٭ شماره معکوس ایستگاهها شروع شد .
به دلیل سنگینی بیش از حد تورها ، زمان نمونه برداری رو به نصف رسوندیم که تورها آسیب نبینن . به همین دلیل تعداد بیشتری از ایستگاهها رو در هر روز نمونه برداری می کنیم . امروز دریا کمی طوفانی شده و رنگ آب که تا دیروز ، فیروزه ای بود به رنگ سبز دراومده . الان در منطقه ای هستیم که به کشتارگاه شناورهای صیادی معروف شده و دلیلش هم تغییرات ناگهانی جوی و طوفانی شدن دریاست .
به گفته ملوان ها ، لنچ های صیادی زیادی در منطقه گرفتار شده و غرق شدند . کشتی ما فاقد هرگونه ایمنی کافیه و در صورت بروز طوفان باید سریع منطقه رو ترک کنیم . جالب ِ که بدونید کشتی ما رادار نداره و هنوز تعمیرش نکردن . رادار در شب چشم کاپیتان هست و بدون وجود رادار ، ناوبری در شب دیوانگی محض است . این کشتی حتی " اس اس بی " هم نداره و بُـرد بی سیم معمولی اون هم چندان زیاد نیست . واقعاً متعجبم که چطور به این کشتی مجوز تردد در دریا رو دادن چه برسه به مجوز صیادی .
( یادداشت تلفن چی : اینجا دیگه تلفن برای چند ساعتی قطع شد و دوباره میریم تا دنباله داستان رو براتون به نقل مستقیم از کاپیتان نمو بر فراز عرشه ناوبر بدون رادار و بی سیم و اس اس براتون بنویسم )
اینجا دیگه داره حسابی طوفانی میشه و روی عرشه مدام در حال خیس شدنه و روی شیشه عینکم هم که پُـر از لکه های نمک . جالبه که دیدن منظره خورشید توی این وضعیت ، خیلی تماشائیه البته اگه تلاطم امواج اجازه بدن که یه دل سیر این منظره رو تماشا کنی ...
خوب من دیگه بهتره برم تا بیشتر از این خیس نشدم .
پس تا بعد ...