-->
کاپیتان نمو






[Powered by Blogger]

7.19.2005

٭ واقعا همونطور که می گفتند اين کشتی خيلی قديمیه و کار باهاش سخته. ساخت اوکراينه و يه زمانی برای خودش يه کشتی صيد کيلکا بود که با سيستم مکش آب کار می کرد. حالا هم شده يه شناور تحقيقاتی با کلی سيستمهای از کار افتاده که تعمير اساسی می خواد. خدائيش جای تعجب داره که هنوز هم موتورش کار ميکنه و می تونه به دريا بره.

بگذريم؛
موفق شديم هشت قطعه ماهی خاوياری صيد کنيم که سه قطعه « قره برون » يا « تاسماهی ايرانی » بود و پنج قطعه هم « ازون برون » يا « دراکول ». اين رو بايد بگم که متاسفانه تموم اين ماهيان تحت عنوان ماهی ازون برون در بازار فروخته می شند که اشتباه هست و ازون برون فقط اسم يکی از اين پنج گونه ماهی خاوياری هست که در دريای خزر ديده شدند. از بين عکسهائی که گرفتم اين دو عکس رو براتون انتخاب کردم. در عکس اول ماهيها رو توی تور ترال ميبينيد و در عکس دوم همکارم در حال بيومتری کردن ماهی هست.




طبق آخرين خبری که از محل نگهداری اين هشت ماهی امروز بهم رسيد ، حال همه خوب بوده و هنوز زنده هستند. هر چند که تا چند روز ديگه آزمايشات شروع ميشه و بعد از خونگيری ، نمونه برداری برای تعيين آلودگی از بافتها انجام ميشه و در نهايت چيزی که از اونها باقی می مونه خوراک دوستان ميشه!!!

برنامه سفر ۱۲ روزه برای هشتم مرداد حتمی شده ولی من تو اين فکرم که مهمانان خارجی ما آيا می تونن گرمای زياد کابينها رو تحمل کنند؟ يه چيز بگم باورتون ميشه؟ دمای موتورخونه کشتی ۵۳ درجه بود. وقتی اين دما رو در پل فرماندهی روی نمايشگر ديدم ، بيخيال ديدن موتورخونه شدم.

* * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * *

Home